mandag 11. januar 2016

Starten på en engasjerende hobby

Stornes Fergekai. Vår første Geocache "Stornes". Leken er i gang
Det er en fin dag i mars 2014. Fredag i vinterferien og familien Henningsen er på leting etter noe å gjøre. Været er fantastisk og vi må ta oss en tur ut. Jeg har jo hørt om Geocaching tidligere, men har egentlig ikke tatt meg tid til å sette meg inn i denne måten å oppleve verden på. Men et eller annet får meg til å søke opp Geocaching, laste ned appen til telefonen og konstatere at det faktisk er en geocache bare noen få hundre meter fra hjemmet vårt. Jeg spør barna: "Har dere lyst til å være med på skattejakt?" Og leken er i gang :)

Vi kler på oss og kommer oss ut i sola. Nå er det ikke mange hundre meter ned til vår første cache, men vi tar bilen i dag. Målet er flere cacher og da må vi bevege oss fortere enn til fots. Første stoppested er fergeleiet på Stornes og cachen til geocacher asolvold. Det tar ikke så veldig lang tid før beholdere åpenbarer seg og vi står med vår første loggbok. Den signeres med familien Henningsen og vi har signert vår første cache.

I ettertid har dette vist seg å gi meg mange gode opplevelser, både i innland og utland. Hobbyen har tatt meg til steder jeg aldri ville tenkt på å besøke, og ikke minst har den fått meg i bevegelse. En geocache-tur over noen timer gjør stort innhugg på skrittelleren min. En positiv effekt. Jeg har valgt å starte denne bloggen for å skrive litt om opplevelsene og ikke minst trigge flere til å være med på leken. Jo flere vi er, jo flere cacher legges ut. Så ikke nøl med å ta kontakt dersom du synes dette høres spennende ut. Jeg bidrar gjerne til at du kan komme i gang.



Min første logg på Geocaching.com. 7. mars 2014 Starten på mange gode
opplevelser

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar